Lunteren, 20 april 2020.

Geachte bungalow-eigenaar van park De Goudsberg,

Hierbij informeer ik u over de stand van zaken en de nodige stappen die wij van u verwachten.

In de ALV van eind vorig jaar waren de daar aanwezige leden enthousiast over het initiatief dat ik aankondigde om de Stichting op te richten om Permanente Bewoning van de bungalows gelegaliseerd te krijgen. Er is voor een Stichting gekozen, omdat de overheid niet met individuele eigenaren wil communiceren, anders dan op handhavingsniveau. Inmiddels is duidelijk dat daar geen positieve oplossingen van te verwachten zijn met betrekking tot permanente bewoning. Wel is de overheid bereid met een rechtspersoon (stichting) te onderhandelen.

In de brief die u vorige week van de VVE heeft ontvangen, schreef ik dat ik in Spanje in lock down verblijf en dat we de activiteiten konden oppakken zodra ik weer in Nederland terug ben, maar ik heb een weg gevonden om nu de Stichting digitaal op te starten. Het betreft een Stichting zonder winstoogmerk met een bestuur op vrijwilligersbasis. De Stichting heeft geheimhoudingsplicht. Uw privacy is daardoor gewaarborgd (AVG). De bestuursleden zijn: Vedant Meyran (voorzitter), Claudia Kirk (secretaris/penningmeester) en Fred Kroesbergen (bestuurslid / website).

De Stichting i.o. heeft overleg met het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijk zaken, om onze casus te bespreken. Zodra hier meer over bekend is zullen wij u middels een nieuwsbrief informeren. Verder werken wij nauw samen met de Vereniging van Eigenaren (VVE-De Goudsberg). Om uw belangen te kunnen behartigen is het belangrijk dat u als eigenaar met dit initiatief akkoord gaat, en door middel van een volmacht de Stichting opdracht geeft. Deze volmacht zal worden verstrekt zodra de Stichting is opgestart.

Omdat sommige onderzoeken geld kosten (bijv. advocaatkosten) en het oprichten van de Stichting ook, zullen wij om een éénmalige “instapbijdrage van € 100,--“ per eigenaar vragen, ongeacht hoeveel woningen u bezit, te voldoen op een nader te bepalen tijdstip.

Om effectief op te kunnen treden, verzoeken wij alle eigenaren om op korte termijn mij een mail te sturen met daarin, uw naam, kavelnummer, email-adres en telefoon nummer. Ik zal dan persoonlijk telefonisch contact met u opnemen, om uw persoonlijke belangen te bespreken.

Zodra Uw mail binnen is neem ik zo spoedig mogelijk telefonisch contact met U op.

Met vriendelijke groet namens het bestuur,
Vedant Meyran (voorzitter)  E-mail: vedant_meyran@hotmail.com  tel: 0652299444